čtvrtek 26. září 2013

Quiche s brokolicí, slaninou a sušenými rajčaty



Tohle určitě není originální quiche, ale je originálně dobrý!! :-) Přiznám se, už jsem jej pekla asi 3x a pokaždé jsem byla líná udělat si vlastní těsto. Ale omlouvám to tím, že koláč by stejně vypadal nejlíp v kulaté formě a tu já nemám. Takže funguju s kupovaným listovým těstem a pro přípravu rychlé večeře je to ideální varianta.

Budeme potřebovat:
listové těsto (použila jsem pekáč o velikosti 33x23x5cm a spotřebovala jsem polovinu z 500 gramového balení. Což znamená, že z druhé půlky můžete udělat štrůdl nebo třeba jablka v županu ;-))
hladká mouka na pomoučení těsta
olivový olej
150g slaniny (kupuju krájenou, pokrájené plátky slaninky jsou lepší než kostičky)
4-6 středně velkých cibulí (používám žlutou i fialovou sladkou nebo kombinaci)
brokolice
sušená rajčata
150g strouhané goudy
300 g creme fraiche (pokud neseženete creme fraiche, jakože já na něj narazím v obchodě málokdy, dá se v pohodě nahradit směsí zakysané smetany a smetany ke šlehání, ale musí být s vyšším obsahem tuku. Tak to alespoň dělám já, takže jsem použila jeden malý kelímek zakysanky a jeden malý kelímek smetany)
sůl, pepř


Nejdřív předehřejeme troubu na 180 stupňů a připravíme si těsto, které rozválíme na pomoučeném vále do velikosti a tvaru našeho pekáčku. Okraje nechávám do výšky pekáčku a odřezávám je až před pečením. Pokud by Vám těsto z okrajů padalo, přimáčkněte jej. Pekáček není potřeba vymazávat, ani používat pečící papír. Teď si na troše olivového oleje osmahneme cibulku nakrájenou na tenké proužky, po chvíli přidáme na proužky pokrájenou slaninku a necháme lehce opéct. 


Do větší misky přendáme směs z pánve, přidáme na menší kousky pokrájenou brokolici, strouhanou goudu a creme fraiche (v mém případě zakysanku a smetanu). Promícháme, ochutnáme a dochutíme solí a mletým pepřem. Konzistence směsi by měla být krémová, nikoli tekutá. Vše vyklopíme do připraveného pekáčku a poklademe kousky sušených rajčat. V tomto momentě odkrajuji přebytečné okraje. Pečeme 20-30 minut dozlatova s tím, že na cca posledních 10 minut snižuji teplotu v troubě na 150-160 stupňů. Svoji troubu znáte, tak to určitě hezky vychytáte. Po vytažení z trouby to bude u vás doma krásně vonět, ale bude to horké, takže nechejte 5-10 minut stát a pak s chutí do toho :-) 















Žádné komentáře:

Okomentovat