neděle 1. září 2013

Čokoládové suflé s vanilkovou zmrzlinou





Suflé...stejně tak poeticky jako zní, suflé i chutná. Přiznám se, že nejsem velký fanda čokolády ani zmrzliny, ale jednou za čas neodolám. Poprvé mi jej naservírovali v restauraci jako malou bábovičku ve tvaru hvězdice. Hmm, bylo to chutné a přesto jak efektně to vypadalo, připadlo mi, že na tom přece nemůže být nic tak těžkého. A dobrá zpráva je, že je to opravdu tak:-) Zkusila jsem první recept, který jsem vyštrachala už ani nevím kde a BINGO! Tady je..

100g alespoň 70% kvalitní hořké čokolády
90g másla + kousek na vymazání formiček
3 vejce
120g cukru
40g mouky
Vanilková zmrzlina

Čokoládu nalámejte na kousky a spolu s máslem ji rozpusťte ve vodní lázni. Celá vejce ušlehejte s cukrem do pěny. Přidejte rozpuštěnou čokoládu a mouku. Vymíchejte hladké řídké těsto. Vymažte máslem a vysypte moukou 4 formičky a rozlijte do nich čokoládovou směs. Zkoušela jsem vysypat formičky hoblinkami čokolády, fungovalo to a výhodou bylo to, že na dortíčcích nebyly po vyklopení stopy mouky. Pečte 10 minut v troubě předehřáté na 200 stupňů.  Je potřeba vyčíhnout,  jak Vám peče trouba. Já jsem zjistila, že pro dosažení úspěchu při pečení čehokoliv, musím ubrat 10-20 stupňů. Takže třeba suflé peču na 180 a konzistence je ideální.
Po upečení opatrně objeďte suflé nožem, aby šlo snadno vyklopit.
Suflé by mělo být na povrchu upečené a uvnitř tekuté. Na ozdobu můžete použít moučkový cukr, různé ovoce nebo mátu. Nám doma ale stejně nejvíc chutná s dobrou vanilkovou zmrzlinou. Voilá, právě jste stvořili malý, chutný zázrak ;-)


A víte, co je super, tohle suflé Vám vydrží i v ledničce. Před pečením jej pak stačí chvilku nechat v pokojové teplotě a péct o minutku déle. Pokud tedy budete mít do ledničky co odložit :-))


Žádné komentáře:

Okomentovat