pondělí 23. září 2013

Krémová dýňová polévka se zázvorem


Jak se u nás doma pozná, že nastává podzim a horké letní dny vystřídá padající listí a klesající teploty? Začneme po ránu vařit čaj s medem a k obědu, či večeři dýňovou polévku, která zahřeje a pohladí na duši. Vznikla zkřížením asi tří různých receptů. Já totiž vždycky tak dlouho šmíruju na googlu, jak mám co uvařit, až to nakonec uvařím podle sebe.

Budeme potřebovat: (na velký hrnec)
dýně máslová nebo Hokaido
olivový olej, máslo
2 mrkve
4 menší brambory
1 cibule 
kousek zázvoru (asi 4cm)
1 kostka zeleninového bujónu
smetana na zahuštění
sůl, pepř
Na ozdobu:
opražená dýňová semínka
lehce osmahnutá slaninka, špek
smetana (já smetanu miluju, takže používám vysokoprocentní)

Začneme tím, že si nakrájíme zeleninu a zázvor na větší kousky. Nakonec budeme stejně vše mixovat, tak se s tím moc nepárejte :-) Ve větším hrnci rozehřejte trochu olivového oleje, kousek másla a přidejte cibuli a zázvor. Připravte si horkou vodu a bujón (já jsem dávala asi 2,5 litru). Když nám cibulka zesklovatí a zázvor pustí aroma, vložíme do hrnce zbytek zeleniny- dýni, mrkev, brambory a zlehka orestujeme. Vše zalijeme horkou vodou, přidáme bujón, polévku přivedeme k varu a zeleninu uvaříme doměkka. Teď přichází moje oblíbená část, mixování tyčovým mixérem. Vše rozmixujte dohladka, zahustěte smetanou, promíchejte a dochuťte solí a čerstvě namletým pepřem. Osolit je potřeba dostatečně, ale zase opatrně, ať nepřesolíte, polévka se ještě naleží. Vše musí být v harmonickém souladu s výraznou chutí zázvoru. Podávejte s opraženými semínky dýně, kouskem slaninky a nakonec efektně zalijte trochou smetany ze lžíce. To na mé fotce neuvidíte, protože jsem to nestihla :-) K obědu podávám samostatně a k večeři s čerstvým chlebem nebo opečeným toustem. Je to lahůdka...


Hrnečku, vař!

Žádné komentáře:

Okomentovat