úterý 7. ledna 2014

Makronková vánoční inspirace

Protože jsme originální rodina, pečeme na Vánoce originální cukroví :-) Tak jsem upekla 6 plechů makronek. Recept je pořád stejný a najdete jej zde plus vychytávky zde. Zvolila jsem 3 barvy, růžové (které měly být červené, ale neklaplo to), žluté a kakaové. Nic naplat, musím si pořídit gelové barvy Wilton, ať to má nějakou úroveň. Náplně byly tradičně na základě mascarpone a měly velký úspěch.  Tentokrát jsem při pečení zažívala pocity naprostého nadšení, zklamání i totálního propadu. Prostě nepochopíte, že dva plechy růžových makronek se vám povedou naprosto perfektně a až abnormálně krásně vám nabudou a nafouknou se a další dva plechy, tentokrát žlutých, už se tak úplně nenafukují, nemluvě o poslední várce kakaových skořápek, které v troubě okamžitě popraskaly a o nožičce si mohly nechat jenom zdát. Čili, místo kakaových makronek jsem vizuálně stvořila popraskané piškoty :-/ Na druhou stranu, i ty nepodařené vždycky chutnají. A pro nás, co se pokoušíme odhalit tajemství MAKRONEK je to zase další výzva...přijít na to, proč k tomu došlo. A když opadlo mé počáteční rozhořčení, došlo mi, že jsem asi ty další várky přemíchala a taky stály delší dobu při pokojové teplotě, zatímco čekaly na své zhmotnění na pečícím papíře a že jim to asi příliš neprospělo. Pod stromeček jsem dostala knížku o francouzské kuchyni a příště zkusím recept s jiným poměrem surovin. Třeba to taky přinese něco nového.

Citronová náplň
Mascarpone
Citronový krém (koupili jsme v M&S )
Jednoduše rozmíchejte mascarpone s trochou krému. Ochutnáváním přijdete na ten správný poměr.

Višňové mascarpone
Mascarpone
Kvalitní višňová marmeláda
Postup je stejný jako u předchozího krému.

Čokoládovo sušenkový krém
Mascarpone
Karamelové sušenky Lotus
Čokoláda (mléčná nebo hořká dle chuti)
Několik sušenek rozdrtíme a smícháme s mascarpone a rozpuštěnou čokoládou.

Slibuji, že se polepším a pro letošní Vánoce připravím nějakou novou lahodnou a vánoční příchuť ;-)





Žádné komentáře:

Okomentovat