čtvrtek 21. listopadu 2013

Makronky vanilkové a růžové, s osvěžující ovocnou náplní a náplní čokoládovou


A zase ty makronky!!!







Co je u mě nového od posledního makronkového pokusu? 

1. Mám knihu o makronkách
2. Mám mandlovou mouku - teď v Lidlu!
3. Mám spoustu potravinářského barviva
4. Mám několik druhů esencí (vanilkovo-máslová, kávová, pomerančová atd.)
5. Mám hrubší sítko na prosetí mouky s cukrem
5. Mám podložku na pečení makronek

Mám pořád chuť na makronky..ale to není novinka :-)


Recept je stejný jako minule a najdete ho zde. Budu tedy zmiňovat jen nové postřehy a zlepšováky. Ten první je, že teď se mi podařilo mnohem lépe prosít mouku s cukrem a vděčím za to novému sítku. Děkuji, sítko. To původní má totiž zoufale malé mezery. 
Dále, mandlová mouka z Lidlu - už rok čekám, kdy ji v Lidlu budou mít a včera jsem ji objevila náhodou, když jsem si jen odskákla pro bio citrony. No přála bych vám mě vidět.."mám vzít 4 pytlíky?? Není to málo??" Není, vzala jsem 4 na test. Pytlík 200 g stál cca 45,- Kč a jinak kupujeme mandlovou mouku v bio potravinách o stejné gramáži za 105,- Kč. Zdá se být dobrá, jen bych řekla, že je z ní více odpadu = větší nepomleté kousky, které nesmíte použít, pokud chcete naprosto a dokonale hladké makronky. Nicméně tento "odpad" jsem odsypala na horší časy a směs na makronky od oka doplnila kvalitní moukou. 
Taky jsem hned musela otestovat vonné esence, tak jsem do světlých makronek přilila pár kapek vanilkovo-máslové esence a krásně to vonělo.
Teď, když už mám i zásobu potravinářského barviva, plánuju upéct nějaký druh ovocných makronek - pomerančové, citronové.



No a nakonec ta slavná podložka. Někde na blogu jsem o tom četla a pak jsem ji náhodou viděla na jednom čínském nebo japonském e-shopu, tak jsem ji objednala. No byla jsem totálně nadšená, když jsem na ni kolečka nastříkala, protože byly skoro všechny úplně stejně velké..Říkala jsem si, jupí, odteď už jedině s podložkou. No, nadšení opadlo, když jsem těsně před dopečením zjistila, že makronky nejdou odlepit :-/ V sadě obrázků níž tedy můžete vidět, jak pravidelné makronky byly před pečením i po upečení, ale obrázek 5 (bráno zleva směrem dolů a pak zprava směrem dolů) je jasným důkazem toho, že někde nastal problém. Ještě jsem ji tak úplně neodepsala, ale příště to zkusím s jednou, dvěma makronkama. Možná to chce o minutku déle péct, když je mezi plechem a makronkou ten silikon. Who knows! Takže druhá sada, tentokrát růžových makronek šla klasicky na plech a pečícím papírem, pod kterým jsem měla položenou šablonu a včera mi to dokonce šlo nějak od ruky a dařilo se mi dělat stejně velká kolečka. Je to o grifu a jak ho jednou dostanete, bude z vás makronkový guru :-) Ehm, ze mě snad taky...Ježíšku, prosím!!! 
Na úplně spodním obrázku jsou už hotové naplněné skořápky alá co dům dal, tedy co dům dal a mascarpone, co dal Hyper-Albert v 21:35, který má naštěstí otevřeno do 22:00.

Svěží ovocná náplň + čokoládová náplň:
1 mascarpone
lžíce moučkového cukru
pár lžiček višňové marmelády (nebo jakékoli jiné dle chuti)
půlka čokolády (kombinovala jsem hořkou a mléčnou)

Mascarpone rozmícháme do hladka, přidáme lžíci cukru a rozdělíme do dvou mističek. Do jedné vmícháme marmeládu a do druhé rozpuštěnou čokoládu. Tu čokoládovou směs nemusíte vymíchat úplně dohladka, tedy do jedné barvy. Neplánovaně se mi vytvořila bílo-hnědá mozaika a vypadalo to moc dobře. A plníme, ukládáme odležet a druhý den konzumujeme.














Žádné komentáře:

Okomentovat