středa 8. ledna 2014

Domácí cukrářské piškoty


Co dělat, když máte v ledničce zásobu mascarpone, které je třeba spotřebovat? No přece Tiramisu :-) Ale o tom potom. Teď recept na Tiramisu nepřidám, protože se mi zdrcl krém a na efekt to nebylo nic moc. Ale díky tomu, že jsem chtěla připravit tiramisu a díky tomu, že jsem od vánoc do ledna měla 16 dnů volno a začínala se nudit, jsem přišla na nápad upéct si na tiramisu vlastní piškoty. A povedlo se!

Budeme potřebovat:
3 žloutky
3 bílky
5 lžic krupicového cukru + cukr na posypání
3 lžíce hladké mouky
3 lžíce polohrubé mouky

Nejprve zapněte troubu na 160°C. V míse vyšleháme bílky a jakmile se začnou tvořit špičky, přisypeme 2 lžíce cukru a zašleháme. V jiné míse vyšleháme do pěny žloutky a 3 lžíce cukru. Teď do pěny opatrně zapracujeme sníh a prosátou mouku. Hmotu stěrkou spíše jen převalujte, aby zůstala pěkně kyprá. Dva plechy vyložte pečícím papírem. Směs přendejte do zdobícího sáčku s hladkým a širším nástavcem a na pečící papír nastříkejte piškoty dlouhé asi 8cm. Mezi jednotlivými piškoty nechávejte menší mezery, aby se vám neslepily. Z tohoto množství jsem udělala přesně 30 piškotů, které jsem nakonec posypala krupicovým cukrem a vložila do trouby, kde se pekly cca 12-15 minut. Pekla jsem dva plechy najednou, takže ten spodní jsem nechala o něco déle, aby se piškoty upekly dozlatova. Z trouby vytahujeme nazlátlé piškoty, necháme je vychladnout a buď je uložíme do krabičky, plechové dózy nebo je hned spotřebujeme.




Žádné komentáře:

Okomentovat