čtvrtek 6. února 2014

Drobenkový koláč s mákem, tvarohem a švestkami



Ještěže jsem si na podzim zamrazila zásobu švestiček :-) A protože jsem na ně narazila při revizi mrazáku, musela jsem hned upéct něco typicky "zimního", v čem jsou, jak jinak, švestky. A takto to dopadlo..

Budeme potřebovat:

Na drobenkový základ
250 g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
2 lžíce cukru, dala jsem třtinový a příště bych určitě přidala o něco více. Přišlo mi totiž, že upečený koláč voněl spíš po strouhance než po drobence. Zkuste těsto ochutnat a uvidíte. Já jsem na sladké, takže cukr, cukr, cukr.
1 vanilkový cukr
100 g změklého másla
2 žloutky
100 g vlašských ořechů nebo mandlí, nahrubo mletých a tady bych taky přidala více, jejich chuť bude pak výraznější.

Maková náplň
170 g namletého máku
70 g cukru
250 ml mléka

Tvarohová náplň
250 g tvarohu
200 ml zakysané smetany
50 g cukru
2 žloutky
švestky 


Začneme přípravou náplní. Mák  krátce povaříme v mléce a osladíme. Odstavíme a necháme zchladnout. Dále smícháme všechny suroviny na tvarohovou náplň. V míse vypracujeme z mouky, prášku do pečiva, cukru, změklého másla a dvou žloutků drobenkové těsto a jeho menší polovinu vysypeme do máslem vymazané dortové formy. Na první díl těsta nalijeme celou makovou směs, na ni položíme vypeckované švestky a nakonec rozetřeme tvarohovou směs. Poslední část drobenkového těsta smícháme s nahrubo rozdrcenými ořechy a celou směsí posypeme koláč. Koláč pečeme v předem vyhřáté troubě na 180°C zhruba 45 min.


Před podáváním jej můžete posypat moučkovým cukrem...
Byl osvěžující, lehký a jen se po něm zaprášilo. Dobrou chuť!





Žádné komentáře:

Okomentovat