pondělí 16. června 2014

Čokoládové CupCakes s krémem z arašídového másla




Konečně po dlouhé době nějaký recept..stydím se za tak dlouhou prodlevu :-/ Ne že bych nic nevařila a nepekla, dokonce mám i fotky, ale nějak jsem se nemohla dostat k tomu recepty zveřejnit. Polepším se! 

Takže cupcakes. Pokud vás zajímá, co vlastně cupcakes jsou a jak vznikly, můžete si to zjistit zde. Zaregistrovala jsem je už dřív, ale pekla jsem je teprve včera poprvé a už teď vím, že určitě ne naposled. U cupcakes se nekladou meze fantazii, ať už co se týká těsta, náplně, zdobení, barvy nebo chuti. Jakmile upečete první, propadnete šílenství a budete vymýšlet, jaké budou ty další, které upečete a s láskou naservírujete svým blízkým doma, či kolegům v práci, kteří jsou mimochodem mými vděčnými a milými "pokusnými" strávníky. Obvykle to dopadne tak, že doma se to ochutná a protože je toho moc, "musím" zbytek vzít do práce. Ne že by to někomu vadilo :-))



No a protože na makronky bylo moc horko a suflé jsme měli jako zákusek minulou sobotu, padla volba na cupcakes. Vynechám fázi zoufalého hledání toho správného receptu a přejdu k tomu konkrétnímu, na který padla moje volba. A inspiraci jsem našla zde.

Na těsto budeme potřebovat:
100g kvalitní, alespoň 70% hořké čokolády
30g kvalitního kakaa
150ml vroucí vody
100g změklého másla
100g moučkového cukru
4 vejce
260g řeckého jogurtu - použila jsem jeden řecký jogurt 150g a zbytek zakysané smetany
1 lžička vanilkového extraktu - v Lídlu měli sadu mini lahviček s různými druhy extraktů
250g hladké mouky - použila jsem špaldovou bio mouku (dá se koupit např. v Albert Hypermarket)
1 lžička jedlé sody - použila jsem prášek do pečiva
1/4 lžičky soli

Čokoládu nalámeme na malé kousky, přidáme kakao a vše zalijeme vroucí vodou. 
Rada č.1 Nepoužívejte plastovou odměrku v kombinaci s vroucí vodou:-)) 
Rada č.2 Čokoládu rozlámejte už v alobalu, ten posléze lehce roztrhnete přímo nad miskou a nemusíte si špinit ruce.
Ve větší misce vyšleháme změklé máslo s cukrem. Přidáme vejce, vanilkový extrakt a jogurt, v mém případě se zakysanou smetanou. Mouku prosejeme se solí a práškem do pečiva/jedlou sodou a postupně zapracujeme do směsi. Nakonec přimícháme vychladlou čokoládu s kakaem a vše zpracováváme dokud nevznikne vláčné těsto. 

Pokud máte formu na muffiny, vyložte její otvory papírovým košíčkem a každý naplňte do 2/3 jeho objemu. Já třeba tuto formu nemám a místo ní jsem použila malé mističky z IKEA, které jsem taky vyložila papírovým košíčkem. 
Poznatek č.1 Potřebuju menší košíčky.
Poznatek č.2 Potřebuju formu na muffiny. (A řikám to už fakt dlouho!!!)

Cupcakes pečeme v troubě předehřáté na 150°C. V receptu stálo asi 15 minut. Hm, po 15-ti minutách jsem měla krásné lehce vzedmuté cupcakes s úúúplně hladkým povrchem, jenže byly uvnitř syrové. Takže jsem je pekla 18 minut a jistěže všechny popraskaly. Naštěstí nepečeme cheescake, ale cupcakes, které se zdobí krémem. A krém všechny nedostatky zakryje ;-) Musím ale poznamenat, že při chlazení na mřížce se pak všechny pěkně zatáhly a mě to moc potěšilo. Cupcaky nechte po vytažení z trouby chladit na mřížce. Postačí obyč mřížka z mikrovlnné trouby. Se zdobením vyčkejte, až budou  vaše mini bábovičky opravdu vychladlé. 

Krém připravíme následovně: 
200g hladkého arašídového másla (existují i másla s kousky arašídů; je to na chuti a fantazii)
80g změklého másla
50g moučkového cukru
Pekanové ořechy - počet dle počtu cupcaků

Všechny suroviny vyšleháme dohladka a pomocí cukrářského sáčku cupcaky nazdobíme. Na závěr každý cupcake ozdobíme pekanovým ořechem.

Tento recept mě, a nejen mě, opravdu nadchl. Těsto je nádherně vláčné, nepřeslazené a kombinace se sladko slaným arašídovým máslem je prostě BOŽSKÁ! Už teď se těším, až si tyto nebo jiné cupcakes zase upeču :-)










Žádné komentáře:

Okomentovat