čtvrtek 18. prosince 2014

Božské florentýnky



Je pro mě povznášející, že se mi ještě před Vánoci podaří přidat nějaký recept na vánoční cukroví. Vloni jsem to s vánočkou nestihla, ale letos si ji ještě můžete k vánoční snídani upéct :-)
Recept na Florentýnky byl objeven při listování časopisem Albert a protože milujeme Florentýnky z Marks and Spencer (které jsou ale nehorázně drahé), bylo jasné, že je musíme vyzkoušet. No a po upečení bylo jasné, že je budeme dělat každý rok. Jen v Albertovi je slepovali dohromady perníkovou zmrzlinou a to jsme už nepovažovali za nutné, protože jsou dost dobré samy o sobě. Takže tady jsou.

Na cca 32 kousků budeme potřebovat:
140g sušených brusinek
100g mandlových hranolků nebo plátků
80g pistáciových oříšků
50g hladké mouky
80g másla
80ml tekutého medu
55g třtinového cukru

+ čokoládová poleva
Čokoláda na vaření
Máslo

Troubu si předehřejeme na 180°C a dva plechy vyložíme pečícím papírem. Brusinky, mandle i pistácie pokrájíme na menší kousky a smícháme spolu s moukou. V kastrůlku zahřejeme na mírném stupni máslo, med a cukr, až se všechny ingredience rozpustí a spojí. Poté smícháme se sypkou směsí. Vezmeme lžíci a směs nandáváme na plech. Pro udržení tvaru jsem použila vykrajovátko ve tvaru kolečka o průměru cca 4-5 cm, které jsem naplnila a lehce uplácala lžící. Při pečení se kolečka trochu rozjedou. Nedělejte je úplně tenké, moc by se vypekly. A pečeme je tedy 8-10 minut. Mně stačilo 8, je třeba to hlídat, aby se vám nezačaly připalovat oříšky a brusinky. Pozor, po vyndání z trouby je nechte důkladně vychladnout, budou mít měkkou konzistenci a pokud byste s nimi hned manipulovali, mohli by se roztrhnout. Nakonec je ještě polévám čokoládovou polevou a můžete je ozdobit třeba pekanovým ořechem, na což se mi i přes jejich dostatek, podařilo letos zapomenout. Předpokládám, že v době Vánoc budete mít nějakou čokoládovou polevu rozdělanou a využijete ji :-) Pokud ne, vemte tabulku čokolády a cca 50-100g másla a nechte rozpustit v kastrůlku. Másla dávám spíše méně a přidávám dle potřeby hustoty čokoládové polevy.
Florentýnky skladujte jako ostatní cukroví v chladu.

Hezké Vánoce a dobrou chuť!

Hanka







Žádné komentáře:

Okomentovat